Profil
Od kilku lat działam w hotelarstwie z obszaru MICE (Meeting-Incentive-Conferences-Events). Krótko mówiąc- zajmuję się przygotowywaniem oraz koordynowaniem konferencji, spotkań i wszelkich eventów biznesowych w hotelu.
Bohaterka
Magda: Z hotelarstwem związana jestem od przeszło 5 lat. Zaczynałam od pracy w recepcji, a następnie przeniosłam się do działu konferencji i sprzedaży. Pracuję dla międzynarodowej sieci hotelarskiej ACCOR. Zaczynałam pracę w swoim rodzinnym mieście – Zakopanem, natomiast ostatnimi czasy nowe wyzwania zawodowe rzuciły mnie do Trójmiasta. W wolnej chwili chodzę po górach i podróżuję, próbuję nowe przepisy i ogólnie przeżywam życie najfajniej jak mogę, o czym możecie poczytać na moim blogach:
www.w10inspiracjidookolaswiata.blogspot.com
www.ourlifestylediary1.blogspot.com
Jakie trzeba mieć predyspozycje?
Przede wszystkim trzeba lubić ludzi 🙂 Bez tego nie ma co myśleć o pracy w hotelarstwie. Ludzie wydający spore fundusze na imprezy firmowe czy potężne kongresy są nierzadko zestresowani, wymagający, czasem zagubieni, a my jesteśmy od tego żeby ściągnąć im część obowiązków z głowy:) Niezbędne są też kreatywność i spryt gdyż przygotowanie imprezy to jedno, ale koordynowanie to dopiero prawdziwe wyzwanie:) Praca w dziale MICE jest fantastyczna, ale nie zawsze lekka, łatwa i przyjemna. Czasem trzeba zostać kilkanaście godzin w pracy, w sezonie konferencyjnym można pomarzyć o wolnych dniach, a czasem musimy być gotowi na błyskawiczne przebranżowienie się z pracownika biurowego w sprzątaczkę, kelnerkę, pracownika fizycznego, a nawet portiera:)
Czego można się spodziewać?
Absolutnie wszystkiego:) Czasem wydaje mi się, że wiele już przeżyłam i mało może mnie zaskoczyć, ale z imprezy na imprezę utwierdzam się w przekonaniu, że jednak się mylę:)
Najfajniejsze momenty
Trudne sytuacje
Tych jest chyba więcej niż fajniejszych 🙂 Często jest tak, że mimo iż Ty pracujesz na 100% ktoś, komu delegujesz obowiązki już taki pracowity i zaangażowany nie jest. I jedną małą niedopilnowaną sprawą potrafi wywołać lawinę problemów, które mogą skończyć się katastrofą . Dlatego odporność na stres i gotowość do szybkiej reakcji jest absolutnie wymagana w tym zawodzie:)
Przepis na sukces
Nie bać się ludzi, pracy, zmian. Trzeba być odważnym, bo do odważnych świat należy:)
Najciekawsza historia
Nie wypada mi pisać o nich publicznie, ale niektóre po dziś dzień powodują, że śmieję się do łez. Na pewno będę miała o czym opowiadać wnukom. Uwierzcie- Jeśli w jednym miejscu naraz zbierze się bardzo liczna grupa osób potrafią dziać się rzeczy, o którym nie śniło się filozofom:)
Jak się przygotować?
Nie ma specjalnego przygotowania do tej pracy. Trzeba być kulturalnym, pogodnym i energicznym człowiekiem. Tego żadna szkoła Cię nie nauczy:)
Gdyby można było cofnąć czas…
… nic bym nie zmieniła. Hotelarstwo to jest to, co chcę robić do emerytury:)
Zapraszam Cię również na mój fan page na Facebooku Kto podróżuje ten żyje dwa razy, skąd dowiesz się gdzie aktualnie jestem i dokąd się wybieram. Do zobaczenia!
Dobry artykuł, koniecznie muszę częściej odwiedzać twój blog
Ważne aby konferencje były przeprowadzane w dobrych warunkach i odpowiednim sprzętem. Tekst super, bardzo fajnie się czyta. Czekam na kolejne wpisy i pozdrawiam 🙂
Pomagałem przy paru konferencjach, ale nie wiem czy to do końca mój żywioł. Bardziej wolę udzielanie się w tej "branży" przez podróżowanie i robienie wideo, relacjonowanie. Choć raz na czas taki konferencyjny żywioł by nie zaszkodził 😉 Podziwiam!
Zawsze podziwiałam osoby z MICE. Czasem trzeba mieć naprawdę mocne nerwy! I z pewnością ogarniać 13 rzeczy jednocześnie 🙂